Rewolucja w samolotach Wizz Air. Turyści nie będą zadowoleni z tej zmiany

Dodano:
Samolot Źródło: Shutterstock
Odwoływane loty to zmora wielu podróżnych. Na szczęście w niektórych przypadkach linie rekompensują straty i proponują m.in. bonusy. Do tej pory tak było w Wizz Air. Teraz nadchodzą zmiany.

Wizz Air to znany węgierski przewoźnik, który przez Polaków wybierany jest wyjątkowo często. Oferuje swoje usługi na większości znanych lotnisk i proponuje dość konkurencyjne ceny. Niestety, turyści podróżujący tymi liniami czasami musieli mierzyć się z przykrymi sytuacjami – ich loty odwoływano. Wtedy obowiązywały specjalne zasady, teraz będzie inaczej.

Wizz Air zmienił zasady

Wizz Air postanowił zrewolucjonizować system zwrotu pieniędzy za lot, który został przez niego odwołany. Do tej pory można było otrzymać 120 procent wartości biletu na konto Wizz, jednak wraz z początkiem września nie ma takiej opcji. O przykrym fakcie zostali poinformowani redaktorzy portalu Fly4free.pl. – zgłosili się do nich czytelnicy. Wprost.pl już oficjalnie potwierdziło te informacje u przewoźnika.

Zmiana prostej polityki zwrotów środków za lot, który się nie odbył, uprzykrzy życie wielu podróżnym. Należy zauważyć, że sama w sobie utrata podróżny już generuje sporo stresu i strat finansowych. Do tej pory mogliśmy wybierać jedną z dwóch dróg postępowania w takiej sytuacji. Jedną był zwrot pełnej kwoty na konto użytkownika zarejestrowanego w Wizz Air przy użyciu oryginalnej metody płatności, a drugą otrzymanie „bonusa”, czyli zwrotu 120 procent wartości kupionego biletu na odwołany lot na konto Wizz.

Ograniczone możliwości w Wizz Air

Z obserwacji osób podróżujących z Wizz Air wynika, że aktualnie mogą oni korzystać jedynie z pierwszego wariantu. Możliwe jest uzyskanie zwrotu pieniędzy na rachunek bankowy lub konto Wizz Air, ale nie otrzymamy już 20 proc. zwrotu. Zapytaliśmy przewoźnika, czy zmiany faktycznie wchodzą w życie i otrzymaliśmy następującą odpowiedz: „W ramach dążenia do ujednolicenia naszych zasad z obecnymi praktykami rynkowymi, dostosujemy zwroty w postaci kredytów WIZZ ze 120 proc. do 100 proc.. Poprzedni zwrot w wysokości 120 proc. był tymczasowym środkiem wprowadzonym po pandemii COVID-19, mającym na celu wsparcie naszych pasażerów w czasie bezprecedensowych zakłóceń. Chociaż ta zmiana dostosowuje nasze działania do standardów rynkowych, chcemy podkreślić, że pasażerowie niezmiennie pozostają w centrum naszej uwagi. Naszym priorytetem jest zapewnienie klarownej i terminowej komunikacji, dlatego zobowiązujemy się do informowania pasażerów na każdym etapie tego procesu. Dziękujemy za nieustające zaufanie”. – poinformowała Sasha Vislaus, managerka ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air

To, że zmiany zaszły, można wywnioskować m.in. po komentarzach internautów, którzy potwierdzali nowe wieści na profilu facebookowym Fly4fly.pl. „Niestety mi też już ostatnio zaproponowali tylko 100 proc. zwrot na konto bankowe lub na konto Wizz Aira” – pisała jedna z kobiet. „Potwierdzam, tylko 100 proc. oddali za odwołany lot 09.09 do Tirany z Poznania” – komentował ktoś inny.

Źródło: fly4free.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...